До нового навчального року готові
До нового навчального року готові?
15 серпня відбулась перевірка готовності навчальних закладів Мереф’янської міської об’єднаної територіальної громади до роботи в 2017/2018 навчальному році.
Цього року вперше Мереф’янські навчальні заклади перевіряв новоутворений відділ освіти, культури та спорту виконавчого комітету Мереф’янської міської ради на чолі із начальником відділу Русланом Дейнекою та членами комісії: представниками Держпродспоживслужби в Харківській області та Харківського обласного лабораторного центру Міністерства охорони здоров’я, провідним інспектором відділу запобігання надзвичайних ситуацій Харківського районного управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області, спеціалістами відділу освіти, культури та спорту виконавчого комітету Мереф’янської міської ради і спеціалістом відділу з питань житлово-комунального господарства виконавчого комітету Мереф’янської міської ради.
Комісія відвідала 12 навчальних закладів Мереф’янської ОТГ: 8 – загальноосвітніх та 4 дошкільних. Кожна перевірка розпочиналась з огляду приміщень та ревізії необхідної документації, після чого кожен член комісійної групи висловлював свої побажання, прохання чи зауваження до колективу того чи іншого освітнього центру. Загалом, до моделі оцінки діяльності готовності Мереф’янських навчальних закладів до роботи у новому навчальному році ввійшли: нормативно-правове, науково-методичне, кадрове та матеріально-технічне забезпечення діяльності закладів, створення умов з охорони праці, збереження життя і здоров’я вихованців та фінансове забезпечення діяльності навчальних закладів.
Кожному навчальному закладу Руслан Дейнека побажав рухатись в тому ж напрямку в якому вони розпочали з перших часів утворення об’єднаної громади та ні в якому разі не зменшувати темп. Адже та кількість позитивних змін, які є результатом плідної співпраці адміністрації та колективу закладу, батьків і міської ради є гарним прикладом тієї синергії, що здатна створити Нову українську школу на теренах Мереф’янської громади.
Голова комісії також наголосив приділити величезну увагу експерименту, який торкнеться всі загальноосвітні заклади ОТГ – PISA-2018: «Цей досвід необхідний нам та, перш за все, нашим дітям і ми повинні пройти цей експеримент на гідному, високому рівні. Керівництво освітою в країні опікується тим, щоб ми зреформували по-справжньому Нову українську школу, але для того, щоб піти саме цим шляхом, нам необхідно підготувати підґрунтя і PISA-2018 – це одна із перших сходинок на такому важкому, але цікавому шляху. Тому не зупиняйтесь на досягнутому і крокуйте до нових звершень у своєму самовдосконаленні».
Підсумком перевірки виступають складені спеціалістами акти, які визначать готовність чи неготовність того або іншого закладу до нового навчального року. Однак фінальні результати очільники закладів отримають на «Серпневій конференції», яка відбудеться в кінці поточного місяця.
До теми:
PISA-2018 – це програма міжнародного оцінювання учнів (Programme for international Student Assessment), яка проводиться кожні три роки, починаючи з 2000 року, шляхом тестування навичок і знань 15-річних учнів. Вважається, що в більшості країн саме в цьому віці учні закінчують основну школу, і постають перед вибором професії і загалом майбутнього життєвого шляху. Однак PISA не перевіряє рівень навчальних досягнень учнів, натомість оцінює наскільки учень зможе використовувати знання й уміння, отримані в школі, за можливих життєвих труднощів і викликів.
Програма має на меті порівняти освітні системи близько 80 країн світу через вимірювання компетентностей учнів із читання, математики та природничих дисциплін, прямо не пов’язаних з оволодінням шкільними програмами.
Крім цього PISA також визначає чинники, що впливають на рівень навчальних досягнень учнів у світі. Саме тому учасники Програми заповнюють анкету, що досліджує різноманітні аспекти їхнього життя. Ідеться про такі чинники, як міграційні процеси, гендерна політика, соціально-економічний стан, піклування і підтримка з боку батьків, навчання в ранньому дитинстві, мотивації до навчання, а також здатності регулювати свою власну навчальну поведінку, залучення до читання, інтерес до математики або задоволення від науки, повага до інших.
Також відповідні анкети заповнюють і адміністрації закладів, у яких навчаються учні, залучені до тестування. Мета такого анкетування – дослідити вплив на результати тестування учнів таких чинників як кваліфікація вчителів, навчальні плани, методики викладання, час на навчання та навчальні можливості як всередині школи, так і поза її межами, контроль якості шкільних процесів, лідерство та шкільне управління, залучення батьків до участі в шкільному житті, мікроклімат у школі, загальні цінності, очікування високих досягнень, взаємодія та взаємна підтримка тощо.
Участь України в дослідженні PISA має кілька важливих аспектів. Зокрема, отримання об’єктивної інформації про готовність молодих громадян до повноцінного життя в сучасному суспільстві відповідно до міжнародних стандартів; розуміння чинників, які впливають на ефективність освіти в країні; можливість приймати рішення та формувати національну освітню політику на основі реальних даних про стан вітчизняної системи освіти. Крім того, завдання PISA та методологія оцінювання їхнього виконання слугуватимуть практичним орієнтиром для освітян у становленні компетентнісної парадигми освіти в Україні.