Вчитель інклюзивного класу як обличчя Нової української школи
Вчитель інклюзивного класу як обличчя Нової української школи
Повага до притаманної людині гідності, її особистої самостійності, включаючи свободу робити свій власний вибір та незалежності - перше правило Конвенції ООН про права людей з інвалідністю та особливими потребами. Саме цій темі була присвячена зустріч між представниками навчальних закладів освіти, як шкіл так і садочків, Мереф’янської міської громади та представником Спеціалізованого центру для дітей з особливим розвитком, експерткою проекту Deutsche Gesellschaft fьr Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH від Програми «U-LEAD з Європою» Статевською Софією, що відбулась сьогодні у залі засідань міської ради.
Тренінг розпочався із інтерактивного знайомства вчителів та вихователів щоб налагодити комунікацію для подальшої роботи та співпраці. Потім знайомство перейшло в жваву роботу – Софія представила нормативно-правову базу інклюзивної освіти та основні поняття і складові інклюзії.
Експертка зазначила, що діти з особливими освітніми потребами – це не лише діти з інвалідністю, а й діти з особливостями розвитку, з соціальними проблемами та обдаровані діти. І кожна з цих дітей потребує кваліфікованої допомоги усвідомлювати, виділяти та інтерпретувати/сприймати інформацію, розвивати усне мовлення і навички розпізнавання слів, розуміти прочитану інформацію та мати навички письмового мовлення.
Опісля визначення основних потреб дітей з інклюзією, група перейшла до компетенцій і обов’язків вчителя інклюзивного класу, а також ролі вчителя в команді супроводу та складання Індивідуальної програми реабілітації. Пізніше також були вивчені різноманітні техніки управління інклюзивним класом.
Останньою темою, що розглядали учасники тренінгу було попередження професійного вигорання, яке включає в себе три основні складові: емоційна виснаженість, деперсоналізація та редукція професійних досягнень.
Отже, по завершенню тренінгу всі учасники здобули нові знання при взаємодії з дітьми із особливими освітніми потребами та практичні навички з вибору та втілення технологій навчання дітей в інклюзивному класі.