Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Лікар для кожної сім’ї

Дата: 29.05.2018 16:35
Кількість переглядів: 3168

2 квітня по всій території України розпочалась активна фаза впровадження національної кампанії «Лікар для кожної родини», під час якої кожен громадянин має можливість обрати лікаря первинної ланки та укласти з ним декларацію про обслуговування.

Відповідальна за вихід інформаційного вісника Виконавчого комітету Мереф’янської міської ради «Мереф’янський вісник» Вероніка Пилипенко взяла інтерв’ю у головного лікаря комунального неприбуткового підприємства Харківської районної ради (далі – КНП ХРР) «Центр первинної медичної допомоги №1 Харківського району» Болгова Олексія Миколайовича та завідувача амбулаторією загальної практики сімейної медицини м. Мерефа КНП ХРР «Центр первинної медичної допомоги №1 Харківського району» Яковенко Сергія Миколайовича щодо медичної реформи, яка стартувала і в Мереф’янській громаді в тому числі.

- Олексій Миколайович, Сергій Миколайович, розкажіть будь-ласка про основні характеристики нової медичної кампанії, в чому її відмінність від минулого медичного обслуговування?

О.М.: Згідно законодавства України, кожен громадянин має право на безоплатну первинну медичну допомогу. Щоб зробити цю допомогу більш доступною та якісною, керівництво нашої країни і впроваджує нову кампанію «Лікар для кожної сім’ї». Вона стосується, в першу чергу, лікарів первинної ланки.

С.М.: Лікарі первинної ланки – це лікарі, до яких пацієнти звертаються за медичною допомогою першочергово, тобто сімейні лікарі, терапевти та педіатри. Але згідно штатного розпису у Центрі первинної медичної допомоги №1 Харківського району є лише сімейні лікарі. На сьогоднішній момент в нашій амбулаторії загальної практики сімейної медицини, як у м.Мерефа, так і у сел.Селекційне та смт.Утківка надається допомога всім мешканцям громади, починаючи від моменту народження і закінчуючи останніми днями життя людини.

Таким чином, реформа передбачає закріпити за кожним мешканцем громади конкретного лікаря, який буде контролювати здоров’я свого пацієнта та надавати своєчасну та кваліфіковану медичну допомогу. Віднині, заробітна плата і утримання Центру буде залежати від кількості його пацієнтів.

- Чи має декларація строк дії?

С.М.: Декларація, яку ви підписуєте зі своїм сімейним лікарем – безстрокова. Не має жорстких рамок, коли пацієнт повинен підписати декларацію, але бажано, протягом найближчого часу всім визначитись із власним сімейним лікарем. Це важливо як для пацієнта, так і для лікаря. Пацієнт спокійно розуміє, що йому надає медичну допомогу бажаний спеціаліст, а лікар знає всю історію хвороби свого пацієнта і лікує його згідно особливостей здоров’я.

- Як проходить сам процес укладання декларації – на прийомі у лікаря чи можливо заповнити всю інформацію вдома?

О.М.: Декларація укладається лише в присутності лікаря або відповідальної особи. Існує два варіанти підписання документу: при наявності мобільного телефону та в разі його відсутності.

Згідно першого варіанту пацієнт звертається до лікаря, або відповідальної особи із необхідними документами, а саме: паспорт громадянина України та ідентифікаційний номер. Для дитини, віком до 14 років, це свідоцтво про народження та документи одного з батьків (паспорт та ідентифікаційний номер). Лікар вносить його особисті данні в єдину електронну базу здоров’я – e-health. Ця форма перевіряється в електронному вигляді. Вноситься номер мобільного телефону та, при згоді пацієнта, дані відправляються в центральний електронний компонент. На мобільний телефон, що вказаний в декларації, приходить код підтвердження. Пацієнт повинен назвати його своєму лікарю, або довіреній особі, який вносить його в систему. Тобто цим кодом пацієнт підтверджує власну згоду на обробку персональних даних в електронному вигляді та рішення обрати свого сімейного лікаря. Потім лікар роздруковує заповнений бланк декларації і пацієнт підписує його в двох екземплярах, один з яких він залишає в медичному закладі, а інший забирає собі.

Другий варіант – без мобільного телефону: лікар заповнює ту ж саму форму в електронному вигляді і сканує документи (паспорт і код), що засвідчують особу пацієнта. Потім до заповненої декларації прикріплює файли зі скан-копіями, роздруковує і дає два варіанти на підпис пацієнту. Згідно такого варіанту, людина також вважається зареєстрованою.

- Скільки часу буде займати процес реєстрації?

С.М.: Тут все залежить від навантаження електронної системи та від спритності тієї людини, що заповнює декларацію. Основна частина займає приблизно 5 хвилин, а далі все залежить від системи. Код підтвердження на телефон може прийти буквально відразу, а буває необхідно чекати до 15 хвилин.

О.М.: Є ще один важливий момент з яким можуть зіштовхнутись наші пацієнти під час укладання декларації – лікарі, які оформлюють декларацію, паралельно ведуть прийом хворих громадян. Тож просимо всіх людей віднестись до цього з розумінням і, за можливістю, через телефон реєстратури, завідуючого амбулаторією, або безпосередньо з вашим лікарем домовитись щодо часу, коли підписання декларації було б найбільш зручним.

- Чи можливо укласти декларацію одразу з декількома лікарями?

С.М.: Ні, декларація укладається лише із одним сімейним лікарем, який контролює всю історію хвороби свого пацієнта і, в разі необхідності, зможе направити хворого до вузькопрофільних спеціалістів.

- Як ви вже сказали, у амбулаторіях Центру є лише сімейні лікарі, тобто батькам не потрібно укладати декларацію з педіатром?

О.М.: Батьки будуть підписувати декларацію як для себе, так і окремо для своєї дитини тільки з сімейними лікарями. Але, необхідно пам’ятати, якщо Ви довіряєте свою дитину певному спеціалісту, а самі бажаєте лікуватись у іншого – існує таке поняття як вільний вибір лікаря первинної ланки. Згідно кампанії, обмежень під час вибору лікаря не існує – будь-який громадянин України може отримати медичну допомогу у того спеціаліста, якому він довіряє, в незалежності від місця прописки чи місця проживання.  

- Якщо ж пацієнт вирішив змінити лікаря, чи необхідно йому анулювати попередньо підписану декларацію?

С.М.: Якщо пацієнт вирішив змінити довіреного лікаря – не має потреби окремо розривати з ним декларацію. Необхідно звернутись до іншого лікаря і підписати документ з ним. Таким чином, попередня декларація анулюється автоматично. Це дуже зручно для тих людей, які змінили місце свого проживання – переїхали до другого району чи області.

- Чи залишається доступною, згідно умов медичної кампанії, послуга виклику лікаря до дому.

О.М.: Загалом, жодних змін стосовно виклику лікаря до дому не має. Ця послуга входить до переліку тих, що надаються на первинній ланці, тож сімейний лікар зможе приїхати до пацієнта, якщо це буде необхідно.

Зараз ми працюємо над тим, щоб медичну допомогу упорядкувати і зробити її максимально якісною та доступною. Під час підписання декларації настає момент взаємних прав та взаємних обов’язків. І цей паритет повинен проявлятись у відвідуванні пацієнта вибраним ним лікарем. Саме тому, розумний вибір пацієнта – це вибір того спеціаліста, до якого він максимально наближений як теоретично, так і практично. Якщо пацієнт, що мешкає в Мереф’янській громаді, має можливість сісти в авто і доїхати до лікарні в м. Харків, то він повинен розуміти, що лікар не завжди зможе навідати його в передмісті.

- Якщо людина з певних причин не підписала декларацію, чи буде вона мати змогу отримати медичну допомогу?

О.М.: По-перше, якщо пацієнт фізично не може навідати лікаря, щоб укласти з ним декларацію, це може зробити його законний представник, або представник медичного закладу (амбулаторії). А по-друге, відмовити пацієнту у наданні допомоги через те, що з ним ще не укладена декларація, не може жоден лікар сімейної медицини.

Надання невідкладної допомоги також залишається без змін. Не буде такого моменту, коли людина потрапляє до амбулаторії і перш ніж надати їй допомогу, від неї будуть вимагати підписати декларацію.  Всі декларації будуть укладатись у плановому порядку. Жоден лікар не буде примушує пацієнтів у важкому стані укладати з ним цей документ.

- Наскільки мені відомо, існує певний ліміт пацієнтів на одного лікаря. Для сімейного лікаря це 2000 пацієнтів. Але якщо лікар вже набрав необхідну кількість людей, а нові пацієнти ще продовжують до нього звертатись?

О.М.: Це питання буде вирішуватись індивідуально з кожним, як з пацієнтом, так і з лікарем. Можливо, ми зможемо надати лікарю такі умови, при яких він зміг би утримувати і більше пацієнтів. Тут все залежить від організаційних питань. Якщо лікар один і він не має інфраструктури, обладнання та медичної сестри, йому буде важко утримувати і 100 пацієнтів. Тож ми будемо намагатись покращити якість роботи лікарні таким чином, щоб сімейні лікарі змогли надати кваліфіковану медичну допомогу таку кількість пацієнтів, яку вони зможуть.

С.М.: У разі виникнення певних питань, пропозицій чи зауважень, звертайтесь за номерами телефону:

- 746-03-00 – Болгов Олексій Миколайович (головний лікар КЗОЗ «Центр первинної медико-санітарної допомоги м. Мерефа Харківського району»)
- 748-43-63 – Яковенко Сергій Миколайович (завідуючий амбулаторією загальної практики сімейної медицини м. Мерефа)

- 748-93-53 – Чернишова Катерина Петрівна (завідуюча амбулаторією загальної практики сімейної медицини сел. Селекційне)

- 748-98-08 – Чорненька Ірина Олександрівна (завідуюча амбулаторією загальної практики сімейної медицини смт. Утківка)

Ми завжди відкриті до діалогу та допоможемо у вирішенні буд-якого питання щодо стану вашого здоров’я!

Тож, шановні мешканці Мереф’янської міської об’єднаної територіальної громади, просимо вас підійти з розумінням до такого важливого питання як вибір власного сімейного лікаря, адже від цього залежить ваше здоров’я.

За цим посиланням ви можете ознайомитись із переліком сімейних лікарів, що працюють на території Мереф’янської міської об’єднаної територіальної громади.

Фото без опису

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень