Як дистанційно оформити пенсію
Харківський приміський відділ обслуговування громадян (сервісний центр) Пенсійного фонду України повідомляє, що нині оформити пенсію можна без особистого звернення в органи Пенсійного фонду. Для цього потрібно тільки скористатися зручною сучасною моделлю призначення пенсії “в одне відвідування”, що передбачає подання заяви і сканованих документів в електронному вигляді через вебпортал Фонду.
ЯК ТРЕБА ДІЯТИ – щоб подати звернення про призначення пенсії в режимі онлайн, потрібно увійти на веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або через систему електронної ідентифікації GovID, що надає змогу авторизуватися на сайтах державних установ за допомогою банківської картки (BankID) чи оператора мобільного зв’язку (MobilelD).
ВХІД У СИСТЕМУ – Зокрема ті, що мають кваліфікований електронний підпис, можуть увійти в систему через пункт меню “Вхід”.
КЕП зберігається на флешці, диску чи комп’ютері, а отримати його можна в акредитованих центрах сертифікації ключів (АЦСК). Отже необхідно натиснути “Вхід” і в полі “увійти до системи За ЕЦП ” вибрати свій АЦСК. Заповнити заяву і запропоновану анкету й прикріпити до заяви скановані копії необхідних для призначення пенсій документів, перелік яких зазначено на веб-порталі.
Потрібно заздалегідь зробити сканкопії всіх документів. Розмір кожного файлу скану документів не повинен перевищувати 1 Мб. У заяві треба вибрати орган, у який ви звертаєтесь, вид пенсії, зазначити адресу місця проживання, інформацію про паспорт, реєстраційний номер облікової картки платника податків тощо.
ЗВЕРНІТЬ УВАГУ ! для кожного виду пенсії існує свій перелік документів, необхідних для її оформлення.
Після того як ви зазначили вид бажаного формату пенсійного посвідчення (паперового звичайного зразка чи електронного у вигляді пластикової картки) і вибрали (за потреби) спосіб інформування щодо етапів обробки заяви, потрібно підписати заяву електронним кваліфікованим підписом і надслати в орган Фонду. За результатами опрацювання заяви в “Особистому кабінеті” відображатиметься інформація про стан її обробки та ухвалене рішення про призначення пенсії.
Якщо ви зазначили неправильні, некоректні дані чи заповнили не всі поля, то система не дозволить відправити заяву. У такому разі треба повернутися до роботи з електронним документом і виправити помилки в заяві.
ОТРИМАННЯ ПОСВІДЧЕННЯ - Заяву про призначення пенсії обробляють протягом 10 днів. Після цього фахівці відділення ПФУ зв’яжуться з вами й повідомлять, коли треба прийти в сервісний центр по посвідчення.
Оформлення пенсії в електронному форматі передбачає одне відвідування сервісного центру – після отримання повідомлення про призначення пенсії для засвідчення (перевірки) поданих документів і отримання пенсійного посвідчення.
Звернення за пенсією в режимі онлайн значно спрощує процес її призначення і заощаджує час.
ВАРТО ПАМ’ЯТАТИ !
*Застрахована особа може подати заяву про призначення пенсії не раніше як місяць до досягнення пенсійного віку.
*Пенсію за віком призначають із дня, що настає за днем досягнення пенсійного віку.
*Пенсію по інвалідності призначають із дня встановлення інвалідності.
*Пенсію у зв’язку з втратою годувальника призначають із дня, що настає за днем смерті годувальника.