A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Стратегія реформування та розвитку дорожньої галузі

Дата: 22.07.2020 08:38
Кількість переглядів: 313

Нещодавно у Державному Агентстві автомобільних доріг України (далі – Укравтодор) обговорювалися механізми впровадження другого етапу децентралізації доріг. У робочій нараді взяли участь: Сергій Чернов, президент Української асоціації районних та обласних рад, голова Харківської обласної ради; представники асоціацій органів місцевого самоврядування; керівництво Укравтодору. Зазначимо, що в даній зустрічі взяв участь і Мереф’янський міський голова Веніамін Сітов, як член Правління та голова секторальної платформи «Безпека в громадах» Всеукраїнської Асоціації об’єднаних територіальних громад (ОТГ).

Учасники зустрічі, аналізуючи та обговорюючи поточний стан справ дорожнього господарства країни, дійшли висновку, що на часі запровадження пілотних проектів по передачі доріг місцевого значення до комунальної власності та передачі фінансового ресурсу з дорожнього фонду.

У 2020 році Державний дорожній фонд складав 85 млрд. грн., з яких 22,2 млрд. грн. (35%) – виділялося на автодороги місцевого значення (автомобільні дороги місцевого значення поділяються на обласні та районні).

Дороги місцевого значення є невід’ємною складовою єдиної транспортної системи України, їх стан впливає на якість перевезення вантажів і пасажирів, рівень цін, ступінь зайнятості населення та темпи розвитку економіки.

Загалом в Україні протяжність автодоріг місцевого значення складає 123 тис. км. З них  86 тис. км – районні дороги. Комунальні дороги складають 61,7%; державні – 38,9%, з яких 26.6% місцевого значення, 11,7% державного значення. Ці цифри необхідні, щоб краще зрозуміти і напрацювати майбутню ефективну модель для стабільного ритмічного фінансування ремонту та експлуатації доріг в межах ОТГ.

Обговорюючи тему фінансування дорожньої інфраструктури, присутні дійшли висновку, що протягом останніх років виникали такі проблеми: недостатній обсяг фінансування, використання застарілих технологій, будівельної техніки, низька якість будівельних матеріалів (особливо бітумів), недостатній рівень технологічної дисципліни, відсутність достатньої кількості підготовлених кадрів.

Головне на чому наголошував Веніамін Сітов – необхідність передачі доріг місцевого значення від Укравтодору до ОТГ, з усіма додатковими ресурсами та чіткою прозорою формою і механізмом розподілу дорожнього фонду для доріг комунальної власності. Ключовим моментом є те, щоб дані ресурси безпосередньо надходили до загального фонду місцевих бюджетів громади, що сприятиме більш ефективному їх використанню та плануванню.

Крім того, міський голова поділився із присутніми власним досвідом керування дорожнім господарством в ОТГ: «У відділі благоустрою нами було організовано дві бригади з ремонту доріг. Саме це зменшує витрату коштів та часу на пошук підрядних організації та виконання необхідних робіт. Тож наразі міська рада лише закупає потрібний матеріал, а ремонтні роботи доріг та тротуарів виконуються власними силами Виконавчого комітету».

Додамо, що на зустрічі також було розглянуто питання щодо пілотного проекту стосовно передачі доріг місцевого значення для м. Буча (Київська область) в комунальну власність. На що Веніамін Сітов запропонував впроваджувати подібні проєкти в різних куточках України з різною чисельністю населення та протяжністю доріг. Він зазначив, що Мереф’янська громада готова взяти участь у подібному проєкті.

Загалом зустріч пройшла досить продуктивно, а усі обговорені питання та внесені пропозиції будуть взяті  організаторами на подальший розгляд.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень