Підготовка до PISA-2022: пілотний етап. Учасники педагоги КЗ «МЕРЕФ’ЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 6»
Онлайн-семінар-тренінг з підготовки до проведення пілотного етапу PISA-2022 у закладах освіти Харківської області.
У межах підготовки до пілотного етапу міжнародного дослідження якості освіти PISA-2022 у закладах освіти Харківської області Центром моніторингу якості освіти Комунального вищого навчального закладу «Харківська академія неперервної освіти» 15 квітня 2021 року проведено онлайн-семінар на платформі ZOOM для учасників дослідження з 5 закладів загальної середньої освіти області, серед яких 7 педагогів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ «МЕРЕФ’ЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 6» (Соколовська Вікторія Владленівна, заступник директора з навчально-виховної роботи; Копаницька Яна Володимирівна, вчитель української мови та літератури; Буряківська Наталя Олександрівна, вчитель математики; Покотилова Галина Володимирівна, вчитель географії; Єрмакова Олена Петрівна, вчитель біології; Дяченко Лена Адилівна, вчитель фізики; Дудко Ірина Борисівна, вчитель хімії).
Під час семінару-тренінгу слухачі різними вправами підтверджували, що дослідження PISA орієнтоване на визначення того, наскільки 15-річні підлітки (у цьому віці підлітки майже всіх країн закінчують обов’язковий цикл навчання в школі) можуть застосовувати набуті компетентності в життєвих ситуаціях, тобто наскільки учень зможе використати знання й уміння, отримані в школі, у нестандартних ситуаціях.
Web майстер-клас «Використання компетентнісних завдань в освітньому процесі»
Продовжується робота майстер-класів у рамках регіонального пілотного освітнього проєкту «Підвищення компетентності педагогічних працівників щодо розвитку читацької, математичної та природничо-наукової грамотності учнів. Підготовка до PISA-2022». Учасники цього проєкту (на цей раз – учителі математики) 08 квітня презентували свій досвід «Використання компетентнісних завдань в освітньому процесі» через підготовлену презентацію, яку прокоментувала вчитель математики Буряківська Наталя Олександрівна. У презентації були використані матеріали членів шкільного методичного об’єднання вчителів математики та інформатики Буряківської Наталі Олександрівни, Стрілець Олени Анатоліївни, Сотникової Тетяни Євгенівни, Дараган Катерини Володимирівни.
Педагоги поділилися досвідом з колегами (вчителями математики) щодо підвищення рівня грамотності здобувачів освіти з математичних дисциплін.
Основними завданнями презентації досвіду наших учителів були:
- Завдання реалізації компетентнісного підходу у навчанні математики в основній школі.
- Типи завдань зразка PISA та їх використання на різних етапах уроку.
- Досвід створення компетентнісних завдань.
- Компетентнісні завдання в підручниках. Приклади.
- Поради щодо використання компетентнісних завдань.
У матеріалах презентації представлені завдання з підручників математики зразка PISA, які більш активно використовуються у навчальному процесі на уроках математики; завдання, що є найбільш дієвими для підвищення рівня грамотності з математичних дисциплін.
Було запропоновано цікаві та змістовні завдання, в тому числі інтегрованого характеру, що формують ключові компетентності учнів та сприяють розвитку критичного мислення. Серед презентованих учителями матеріалів особливу увагу заслуговують розроблені ними самостійно компетентнісні завдання, які використовують власний досвід учнів та готують їх для майбутнього життя.