A A A K K K
для людей із порушенням зору
Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Захист прав споживачів у разі купівлі товару в інтернет-магазині

Дата: 28.09.2022 10:39
Кількість переглядів: 307

Останнім часом дуже поширеним стає придбання товарів через інтернет-магазини. І почастішали випадки, коли споживачам через інтернет-магазини продають товари неналежної якості і, нажаль, трапляються випадки шахрайства, наприклад, коли споживач отримує товар, який він не замовляв. Отже, мета цієї публікації – дати декілька порад, як споживачу захистити свої права.

У даному випадку треба звернути увагу на ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів», яка регулює право споживача у разі укладення договору на відстані. У ч. 2 ст. 13 Закону України «Про захист прав споживачів» зазначений перелік інформації, яку продавець повинен надати споживачу, а саме:

1) найменування продавця (виконавця), його місцезнаходження та порядок прийняття претензії;

2) основні характеристики продукції;

3) ціну, включаючи плату за доставку, та умови оплати;

4) гарантійні зобов'язання та інші послуги, пов'язані з утриманням чи ремонтом продукції;

5) інші умови поставки або виконання договору;

6) мінімальну тривалість договору, якщо він передбачає періодичні поставки продукції або послуг;

7) вартість телекомунікаційних послуг, якщо вона відрізняється від граничного тарифу;

8) період прийняття пропозицій;

9) порядок розірвання договору.

З метою убезпечення від шахрайства чи недобросовісних дій продавця, потрібно не погоджуватися на попередню оплату товару тому, що грошові кошти потім буде важко повернути, а іноді – взагалі неможливо (у випадку шахрайства).

При купівлі товару через інтернет-магазин варто також вимагати від продавця, щоб товар  був відправлений поштою з обов’язковою умовою «Огляд дозволено». Позначка «Огляд дозволено» передбачає дозвіл на розкриття відправлення та огляду  (перевірки) вкладення. АТ «Укрпошта» встановлений «Порядок огляду відправлень під час їх вручення користувачу».  

Відправлення розкриває одержувач на робочому місці оператора в його присутності. У випадках, коли існує черга із 3-х та більше споживачів, огляд відправлення здійснюється на оглядовому столі, у присутності працівника відділення поштового зв'язку, який на той час вільний. У разі відсутності оглядового столу огляд відправлення здійснюється безпосередньо у вікні видачі відправлення у присутності оператора, що здійснює видачу відправлення.

У разі, якщо після перевірки виявиться пошкодження вкладення чи його непрацездатність, або одержувач за інших причин відмовляється від одержання відправлення, воно повертається відправнику. На повідомленні ф.22 робиться відповідна позначка, яка засвідчується підписом одержувача. 

У випадку, якщо проданий товар виявився неналежної якості, у споживача є право вимагати від продавця заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця.

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.

 

Головний юрист сектору
«Мереф’янське бюро правової допомоги»
Харківського місцевого центру
з надання безоплатної вторинної
правової допомоги В. А. Гогін

вул. Дніпровська, 205, м. Мерефа тел.: (057) 748-21-37

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень