Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Чи потрібно змінювати документи громадян при зміні назви вулиці, на якій вони зареєстровані?

Дата: 21.10.2022 09:13
Кількість переглядів: 217

Чи потрібно змінювати документи громадян при зміні назви вулиці, на якій вони зареєстровані?

У зв’язку із тим, що у багатьох наших містах та селах змінюються назви вулиць, виникають цілком слушні запитання стосовно необхідності внесення відповідних змін в ті чи інші документи, зокрема, паспорт громадянина та документи про право власності на нерухомість.

На сьогоднішній день чинним законодавством України НЕ встановлено обов’язку для громадян змінювати свій паспорт чи вчиняти будь-які інші дії при перейменуванні вулиці, за якою вони зареєстровані.

Відповідно до законодавства, відомості про зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) особи зберігаються у Єдиному державному демографічному реєстрі (ЄДДР).

Згідно з пунктом 26 Порядку декларування та реєстрації місця проживання (перебування), затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №265 від 07 лютого 2022 року, у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування географічних об’єктів, населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої в порядку, встановленому законом, вносяться зміни до реєстру територіальної громади із збереженням попередніх даних про дату реєстрації/декларування місця проживання (перебування) із подальшим внесенням такої інформації до відомчої інформаційної системи ДМС та ЄДДР.

Окрім того, до паспорта громадянина України, який виготовлений у формі картки, взагалі НЕ вноситься інформація щодо місця проживання (перебування) особи. Ця інформація також не вноситься і до:

  •  паспорта громадянина України для виїзду за кордон;
  •  дипломатичного та службового паспорта;
  •  посвідчення моряка та члена екіпажу;
  •  посвідчення водія;
  •  посвідках на тимчасове та постійне проживання.

Водночас, інформація про місце проживання вказується у тимчасовому посвідченні громадянина України, а також посвідченні біженця.

Таким чином, оскільки зміна назви вулиці НЕ є зміною реєстрації місця проживання (а в цьому випадку особа, зобов’язана протягом 30 календарних днів після прибуття до нового місця проживання/перебування задекларувати або зареєструвати його), громадянин може у будь-який зручний для себе час внести зміни до паспорта у формі книжечки під час обміну паспорта чи зміни прізвища. У разі, якщо громадянин має паспорт у формі картки, то інформація про його місце проживання (перебування), у разі перейменування вулиці, змінюється автоматично у ЄДДР на підставі інформації, поданої органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Законодавство також НЕ передбачає обов’язку для власників вносити зміни до документа про право власності на нерухоме майно, якщо перейменували вулицю, на якій розміщена така нерухомість. Мова йде про:

  •  договір купівлі-продажу;
  •  договір дарування;
  •  свідоцтва про право власності;
  •  свідоцтва про право на спадщину. Водночас, власник нерухомого майна завжди має право звернутися до органу державної реєстрації прав на нерухоме майно із заявою про внесення змін.

 

Відділ надання адміністративних послуг

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень