Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Порядок оскарження дій/бездіяльності командира

Дата: 27.12.2022 13:23
Кількість переглядів: 380

Під час  воєнного стану виникає низка питань щодо прав військовослужбовців під час проходження військової служби. Одним з найпоширеніших питань є оскарження дій/бездіяльності командира.

Порядок оскарження дій/бездіяльності командира врегульований наступними нормативними актами:

1. Законом України «Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України» (далі – Дисциплінарний статут ЗСУ).

2. Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

3. Кодексом адміністративного судочинства України.

У відповідності до ст. 19 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей», неправомірні рішення, дії (бездіяльність) органів військового управління та командирів (начальників) можуть бути оскаржені військовослужбовцями в порядку, передбаченому законами, статутами Збройних Сил України та іншими нормативно-правовими актами.

У Вашому випадку, оскаржити бездіяльність безпосереднього Вашого командира, якому Ви підпорядковані, можливо двома способами:

1. В адміністративному порядку (безпосередньому начальнику Вашого командира або органу військового управління).

2. В судовому порядку, шляхом звернення з адміністративним позовом до адміністративного суду.

Враховуючи умови воєнного стану, а також особливості дислокації військового підрозділів, в яких військові проходять службу, більш раціонально відати перевагу вирішенню питання в адміністративному порядку.

Для оскарження бездіяльності в адміністративному порядку потрібно написати скаргу або заяву на ім’я безпосереднього начальника командира або на адресу органу військового управління, в якій викласти докладно в чому полягають незаконні дії або бездіяльність командира, і які права порушені внаслідок його дій/бездіяльності.

У відповідності до ст. 112 Закону України «Про Дисциплінарний статут Збройних Сил України», військовослужбовці, які подали заяву чи скаргу мають право:

  • особисто викласти свої аргументи особі, яка перевіряє заяву чи скаргу, звернутися з
  • вимогою залучити до розгляду свідків;
  • подати додаткові матеріали, що стосуються справи, або клопотати, щоб їх вимагав
  • командир (начальник) або орган, який розглядає заяву чи скаргу;
  • бути присутнім під час розгляду заяви чи скарги;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду заяви чи скарги;
  • ознайомитися з матеріалами перевірки заяви чи скарги;
  • оскаржити прийняте за їх заявою чи скаргою рішення в суді;
  • вимагати відшкодування завданих їм збитків у встановленому законом порядку.

Окрему увагу звертаю на наступне:

1. Заборонено подавати скаргу під час бойового чергування, перебування у строю (крім скарг, поданих під час опитування військовослужбовців), на варті (вахті), а також у добовому наряді, під час занять.

2. Подання скарги військовослужбовцями не звільняє їх від виконання своїх службових обов’язків і наказів командирів (начальників).

3. Ніхто не може бути скривджений на службі чи притягнутий до відповідальності за те, що він подав пропозицію, заяву чи скаргу.

Усі пропозиції, заяви чи скарги розглядаються і вирішуються у строк не більше одного місяця з часу їх отримання, а ті, що не потребують додаткового вивчення або перевірки, - невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів з часу їх надходження.

Окрім того, оскаржити дії/бездіяльність командира можливо, як було зазначено вище, шляхом звернення з адміністративним позовом до адміністративного суду.

Кодексом адміністративного судочинства територіальна підсудність справ визначається місцем знаходження відповідача. Але, у зв’язку з воєнним станом, рішення про зміну підсудності ухвалюється Вищою радою правосуддя за поданням Голови Верховного Суду, а у разі неможливості здійснення Вищою радою правосуддя своїх повноважень - за розпорядженням Голови Верховного Суду.

Внаслідок зміни підсудності справи передаються до суду, який найбільш територіально наближений до того суду, який не може здійснювати правосуддя, або іншого визначеного суду.

 

Головний юрист сектору
«Мереф’янське бюро правової допомоги»
Харківського місцевого центру
з надання безоплатної вторинної
правової допомоги В. А. Гогін

вул. Дніпровська, 205, м. Мерефа тел.: (057) 748-21-37

 

Фото без опису

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень