Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Гарантійний ремонт складної побутової техніки

Дата: 13.01.2023 09:58
Кількість переглядів: 110

Продовжуючи тему захисту прав споживачів, у зв’язку з поширенням торгівлі через інтернет-магазини і, нажаль, дуже часто трапляються випадки продажу товарів неналежної якості. Коли минув строк заміни неякісного товару або повернення грошових коштів за придбаний товар неналежної якості, а пральна машина, ноутбук чи телефон вийшов з ладу, в межах гарантійного строку, у споживача виникає право на безоплатний гарантійний ремонт.

Питання, пов’язані з гарантійним ремонтом складної побутової техніки врегульовані наступними нормативними актами:

1. Законом України «Про захист прав споживачів».

2. «Порядком гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.04.2002 р. № 506.

Гарантійний ремонт полягає у виконанні робіт,  пов'язаних з усуненням недоліків товару для забезпечення використання його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації.  Усунення недоліків здійснюється шляхом  заміни чи ремонту комплектуючого виробу або   окремої складової частини, а також виконання регулювальних робіт відповідно до вимог нормативних документів.

Спробуємо розібратися в тому, на що в першу чергу треба звернути увагу. Гарантійний  термін експлуатації товару,  який реалізовано через торговельну мережу,  обчислюється  від  дати  його  продажу споживачеві. У разі здійснення продажу товарів за зразками, з пересиланням поштою, а також у разі коли час укладення договору купівлі-продажу і  час  передачі  товару  споживачеві  не збігаються, гарантійний термін  експлуатації  обчислюється від дня доставки товару споживачеві, а якщо товар потребує введення в експлуатацію - від дня введення. Якщо день доставки чи введення товару в експлуатацію встановити неможливо, гарантійний термін експлуатації обчислюється від дня укладення договору купівлі-продажу.

У разі виникнення потреби у визначенні причини втрати якості товару, гарантійний термін якого не вичерпався, продавець зобов'язаний у триденний термін з дня одержання письмової заяви від споживача відправити такий товар на експертизу. Споживачеві видається акт приймання товару на  експертизу  за встановленою формою.

Експертиза проводиться за рахунок продавця. Якщо в результаті експертизи буде  доведено,  що недоліки виникли після передачі товару споживачеві внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання чи  транспортування, дій третіх осіб, вимоги   споживача не підлягають задоволенню, а споживач зобов'язаний відшкодувати продавцю (підприємству, яке виконує його функції)  витрати  на проведення експертизи.

Споживач, продавець (виконавець) має право на оскарження висновків експертизи у судовому порядку.

Термін виконання  гарантійного  ремонту  узгоджується  за домовленістю  сторін,  але  не  може  перевищувати  встановленого законодавством – здійснений протягом 14-ти днів. За кожний день затримки усунення недоліків  понад установлений  термін  виконавець  виплачує споживачеві неустойку в розмірі 1 відсотка вартості товару.

На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі.

У квитанції,  наданій споживачеві, зазначається найменування, заводський  номер  та  ціна  аналогічного товару,  що   видається споживачеві на час гарантійного ремонту з обмінного фонду.

Закінченням  терміну гарантійного ремонту вважається дата одержання споживачем товару з ремонту,  про що вноситься  відмітка до гарантійного талона.

Гарантійний термін експлуатації нового комплектуючого виробу, складових частин обчислюється від дня видачі  споживачеві товару після ремонту.

Після виконання робіт з гарантійного  ремонту  виконавець вилучає з експлуатаційного документа відривний талон  на гарантійний ремонт, на зворотному боці якого вноситься запис  про вид виконаної роботи.

Дані про види виконаних робіт, номер, під яким товар взято на гарантійний облік,  зазначаються на зворотному  боці  гарантійного талона.

Виконавець несе відповідальність за якість і безпеку виконаних  робіт, термін їх виконання та зберігання товару, прийнятого на гарантійний ремонт.

 

 

Головний юрист сектору
«Мереф’янське бюро правової допомоги»
Харківського місцевого центру з надання безоплатної вторинної

правової допомоги В. А. Гогін

 

вул. Дніпровська, 205, м. Мерефа тел.: (057) 748-21-37 

 

Фото без опису  

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень