Мереф’янська громада
Харківська область, Харківський район

Верховний Суд вказав, хто має доводити, що користувач своїми діями сприяв втраті і незаконному використанню ПІН-коду платіжної карти.

Дата: 25.10.2023 11:15
Кількість переглядів: 170

На розгляді Верховного Суду знаходилась справа за позовом фізичної особи до комерційного банку про захист прав споживача та стягнення грошових коштів. Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначив, що невідомі особи шахрайськими діями заволоділи доступом до додатка банку на його телефоні й безперешкодно з боку служби безпеки банку заволоділи коштами, які були на його карткових рахунках. Виявивши безпідставне списання коштів, позивач повідомив про цей факт банк і звернувся до правоохоронних органів. Однак банк відмовився добровільно повернути належні позивачу кошти.

В постанові від 16 серпня 2023 року у справі № 176/1445/22 Касаційний Цивільний Суд у складі Верховного Суду зробив висновок про те, що саме банк має доводити, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню персонального ідентифікаційного номера або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції. В свою чергу, у разі недоведеності обставин, які безспірно свідчать про те, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції, необхідно виходити з відсутності вини користувача у перерахуванні чи отриманні спірних грошових коштів.

Також суд зазначив, що сам факт коректного вводу вихідних даних для ініціювання такої банківської операції, як списання коштів з рахунку користувача, не може достовірно підтверджувати ту обставину, що користувач своїми діями чи бездіяльністю сприяв втраті, незаконному використанню ПІН-коду або іншої інформації, яка дає змогу ініціювати платіжні операції; за відсутності належних і допустимих доказів сумніви та припущення мають тлумачитися переважно на користь споживача, який зазвичай є «слабкою» стороною в таких цивільних відносинах, правові відносини споживача з банком фактично не є рівними.

 

Завідувач сектору
«Мереф’янське бюро правової допомоги»
М. Куцеконь

тел. 748-21-37

 

Фото без опису

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень