Оголошення про введення абонентської плати за обслуговування КП «ВОДОКАНАЛ»
Шановні споживачі КП «ВОДОКАНАЛ» Мереф’янської міської ради, з 01.01.2025 року вводиться плата за абонентське обслуговування.
На виконання вимог Закону України від 03.12.2020 р. № 1060-ІХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо врегулювання окремих питань у сфері надання житлово-комунальних послуг», згідно з якими зі структури тарифів на централізоване водопостачання, та централізоване водовідведення, що надаються КП «ВОДОКАНАЛ» згідно прийнятого наказу № 234 від 12.11.2024 року, яке вводиться в дію з 01.01.2025 року виключено усі витрати на збут, що мають увійти до складу плати за абонентське обслуговування для всіх індивідуальних споживачів (юридичних осіб (включаючи бюджетні установи незалежно від розташованості (у окремих будівлях, у багатоквартирних будинках) та населення (населення приватного сектору, розташованого у окремих будівлях; населення у багатоквартирних будинках), з якими укладені індивідуальні договори про надання послуг з централізованого водопостачання та/або централізованого водовідведення (у паперовому варіанті або у варіанті публічних договорів приєднання). Публічний договір приєднання опубліковано 01 грудня 2024 року на сайті Мереф’янскої міської ради https://merefaotg.gov.ua/.
Наказом по підприємству № 39 від 16.12.2024 року абонентська плата визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс.
Плата за абонентське обслуговування для абонентів (населення, бюджету ,підприємств та організацій), без врахування витрат на обслуговування та заміну комерційних приладів обліку води грн. / з ПДВ
Централізоване водопостачання 33,28 грн. / міс;
Централізоване водовідведення 23,44 грн. / міс;
Абонентська плата нараховується щомісячно, у фіксованому розмірі, з розрахунку на один особовий рахунок, незалежно від кількості мешканців в квартирі та спожитої води.
З метою зменшення витрат споживачів на сплату комісії за послуги фінансових установ при оплаті рахунків, встановлено порядок при якому кошти за абонентське обслуговування і послуги централізованого водопостачання та водовідведення приймаються на один банківський рахунок. Для зручності споживачів, плата за абонентське обслуговування буде виведена в єдиній квитанції окремим рядком.
Роз’яснення щодо плати за абонентське обслуговування на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення
ЯКИМИ ЗАКОНАМИ УКРАЇНИ, НОРМАТИВНО-ПРАВОВИМИ ДОКУМЕНТАМИ ПЕРЕДБАЧЕНА ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?
-
Закон України «Про житлово-комунальні послуги».
-
Постанова КМУ № 690 (зі змінами), якою затверджені нові «Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення» та Типові договори про надання послуг.
-
Постанова КМУ № 808 «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньо будинкових систем про надання комунальних послуг».
-
Постанова КМУ № 869 «Про забезпечення єдиного підходу до формування тарифів на комунальні послуги»
ЩО ТАКЕ ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ ?
Відповідно до чинного законодавства, усі витрати на збут виключені з тарифів на послуги з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення і виведені в окремий платіж – плата за абонентське обслуговування. Відповідно до п.11 ч.1 ст.1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (зі змінами, внесеними відповідно до Закону №1060).
ПЛАТА ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ – це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за ІНДИВІДУАЛЬНИМ ДОГОВОРОМ про надання комунальних послуг для відшкодування витрат виконавця, пов’язаних з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, а також за виконання інших функцій, пов’язаних з обслуговування абонентів ( крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньо будинкових систем водопостачання та водовідведення).
ЩО ВКЛЮЧАЄТЬСЯ ДО ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ НА 2025 РІК ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ КП «ВОДОКАНАЛ»?
-
абонентський супровід ;
-
звірку даних, виготовлення довідок на продаж, відчуження майна;
-
інформування управлінь соціального забезпечення;
-
оплата послуг банків та інших установ з прийняття та перерахування коштів споживачів( при укладені договору з банком)
-
Дані витрати не включаються при розрахунку діючих тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення відповідно до пункту 24 Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення, затвердженого КМУ № 869.
При цьому звертаємо увагу, що витрати на проведення періодичної повірки, обслуговування та ремонту (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги у приватних будинках (приміщеннях) та у квартирах (приміщеннях) багатоквартирного будинку (квартирні лічильники води) не включатимуться до складу плати за абонентське обслуговування.
ЯКИЙ МЕХАНІЗМ НАРАХУВАННЯ І СПЛАТИ АБОНЕНТСЬКОЇ ПЛАТИ ДЛЯ СПОЖИВАЧІВ КП «ВОДОКАНАЛ»І ЧИ Є ОБМЕЖЕННЯ?
Абонентська плата нараховується у фіксованому розмірі незалежно від того користувалися послугою чи ні. А також нараховується на один особовий рахунок незалежно, від кількості мешканців та об’єму споживання, і сплачується щомісячно – про це буде інформувати додатковий пункт в розрахунковій квитанції. Плата за водопостачання, водовідведення та абонплата заходитиме на один особовий рахунок, і тоді Водоканал вже самостійно розділятиме ці послуги згідно умов індивідуального договору. Тобто сума абонплати буде вказана окремим рядком в квитанції, а сплачуватися разом з послугою за водопостачання, водовідведення.
Наслідки несплати Плати за абонентське обслуговування:
– обмеження/припинення надання послуг централізованого водопостачання та водовідведення;
– відмова у призначені субсидії;
– зміна порядку нарахування пільг з оплати комунальних послуг;
– нарахування пені (після припинення дії військового стану);
– стягнення заборгованості, судових витрат у судовому порядку.
У ЯКИХ ВИПАДКАХ НЕ НАРАХОВУЄТЬСЯ АБОНЕНТСЬКА ПЛАТА?
1) споживачам багатоквартирних будинків, які визначилися з моделлю договору шляхом прийняття такого рішення загальними зборами співвласників багатоквартирного будинку і обрали договірні відносини:
– за колективним договором про надання відповідних комунальних послуг;
– договору колективного споживача про надання відповідних комунальних послуг.
2) у разі відмови споживача від користування послугами централізованого водопостачання та/або водовідведення і від’єднання від мереж за його письмовою заявою.
За всіма іншими типами договорів передбачених законодавством абонентська плата сплачується водоканалу.
КИМ ЗАТВЕРДЖУЄТЬСЯ ТА РЕГУЛЮЄТЬСЯ РОЗМІР ПЛАТИ ЗА АБОНЕНТСЬКЕ ОБСЛУГОВУВАННЯ?
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому, Постановою КМУ № 808 від 21.08.2019 р. «Про встановлення граничного розміру плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента комунальних послуг, що надаються споживачам за індивідуальними договорами», держава регулює її граничний рівень.
Відповідно до законодавства України розмір плати за абонентське обслуговування затверджується внутрішнім наказом по підприємству та визначається виконавцем комунальних послуг за їх фактичними витратами у розрахунку на 1 абонента/міс.
Плата за абонентське обслуговування не є комунальною послугою, тому не затверджується органом місцевого самоврядування.
Адміністрація КП «ВОДОКАНАЛ»
Додаток:
Наказ № 39 від «16» грудня 2024 року